Informacje

Już jutro w poddębickiej komendzie "Doborowy Czwartek" - zapraszamy!

Czy marzysz o pracy pełnej wyzwań, odpowiedzialności i satysfakcji? Czy chcesz służyć społeczeństwu i dbać o porządek i bezpieczeństwo? Czy masz odwagę, determinację i poczucie sprawiedliwości? Jeśli tak, to zawód policjanta jest dla Ciebie! Na początek musisz wypełnić wymagane dokumenty i dostarczyć je do Komendy Powiatowej Policji w Poddębicach.

Zawód policjanta to wyzwanie, a jednocześnie marzenie wielu młodych ludzi. Z pewnością jest to ciekawa praca, w której możesz znaleźć miejsce dla siebie, a Twoje umiejętności i zdobyta wiedza pomogą podnieść poziom bezpieczeństwa obywateli. Bycie policjantem to ogromne wyzwanie, zaszczyt, ale przede wszystkim codzienna satysfakcja z pełnionej służby.

Aby przystąpić do rekrutacji, kandydat musi spełniać wymogi formalne takie jak:

  • posiadać co najmniej wykształcenie średnie,
  • posiadać obywatelstwo polskie,
  • posiadać nieposzlakowaną opinię,
  • nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
  • korzystać z pełni praw publicznych,
  • posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować,
  • dawać rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych,
  • osoby podlegające kwalifikacji wojskowej powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Jak przystąpić do rekrutacji – postępowanie kwalifikacyjne:

  • Procedurę rekrutacji rozpoczyna ogłoszenie Komendanta Głównego Policji, w którym podaje się terminy i limity przyjęć do służby w Policji;
  • Następnie należy wypełnić kwestionariusz osobowy i dostarczyć go do Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi/ Komendy Powiatowej Policji w Poddębicach lub do jednej z pozostałych komend miejskich/powiatowych z terenu naszego województwa. Dokument możesz też wysłać drogą elektroniczną na adres: dobor@ld.policja.gov.pl;
  • W dalszej kolejności następuje sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych w  kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji;
  • Test wiedzy – obejmuje 40 pytań z zakresu funkcjonowania władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej oraz z zakresu bezpieczeństwa publicznego;
  • Test sprawności fizycznej – zaliczenie następuje po pokonaniu sprawnościowego toru przeszkód w czasie nieprzekraczającym 1.41 sekund. Test sprawdza szybkość, zwinność, siłę i wytrzymałość;
  • Test psychologiczny MultiSelect – bada predyspozycje intelektualne i osobowościowe kandydata do służby w Policji;
  • Rozmowa kwalifikacyjna – ma na celu poznanie kandydata do służby i ocenę jego społecznych postaw wobec ludzi, jego motywacji do podjęcia służby w Policji, a także ocenę jego umiejętności w zakresie skutecznego komunikowania się z innymi osobami;
  • Postępowanie sprawdzające przeprowadzane w celu potwierdzenia nieposzlakowanej opinii kandydata do służby oraz ustalenia, czy kandydat może uzyskać dostęp do informacji niejawnych, potwierdzony „poświadczeniem bezpieczeństwa”;
  • Komisja lekarska ocenia zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych.

Każdy policjant to jedno ogniwo umundurowanej i uzbrojonej formacji służącej społeczeństwu i przeznaczonej do ochrony bezpieczeństwa ludzi. W Policji służy blisko 100 tys. policjantów wspieranych przez prawie 25 tys. pracowników cywilnych, od których każdego dnia zależy nasze wspólne bezpieczeństwo.

starszy sierżant Alicja Bartczak

Powrót na górę strony